niedziela, 7 stycznia 2018

Etna i ruiny miasta-widma Pentedattilo, Kalabria

W związku z tym że mój apel do Czytelników o przesyłanie mi zdjęć z wulkanicznych wypraw został wysłuchany zamieszczam oto zdjęcia od cam77 oddając mu jednocześnie głos: "Cześć. Przesyłam zdjęcia Etny z okolic Reggio di Calabria sprzed paru dni. Niestety z daleka. Etna lekko dymi parą. Wysyłam też parę fotek z urbexu z miasteczka Pentedattilo, opuszczonego w latach 60-tych, po osuwiskach, po powodzi."

Pentedattilo to położone na górze Monte Calvario miasto-widmo (obecnie jednak [od lat 80-tych XX wieku] częściowo odbudowane i zamieszkane), które zostało poważnie uszkodzone w wyniku trzęsienia ziemi w 1783 roku. Gdy przeglądałem zdjęcia od cam77 miałem skojarzenia ze starymi włoskimi gotyckimi horrorami i filmami giallo, w których czasem gościły gotyckie zamczyska, rodowe grobowce i wymarłe miasteczka-komuny.

https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Ghost_towns_in_Italy

Zdjęcia z 3 stycznia 2017 roku.

Tymczasem wulkanolodzy z Rabaul Volcano Observatory że od 6 stycznia 2018 roku erupcja i emisja popiołu z wulkanu Kadovar się zintensyfikowała. Materiał wulkaniczny pokrywa już 50-60 procent powierzchni wyspy. Tak czy owak chciałbym aby pojawiły się jakieś nowe zdjęcia erupcji tego mało znanego i niepozornego wulkanu z Papui Nowej Gwinei.

6 stycznia 2018 roku wulkan Sakurajima (Kiusiu, Japonia) wygenerował ciemny obłok erupcyjny o wysokości 900 metrów z krateru Minamidake.

W dniach 6-7 stycznia spływy piroklastyczne z jawajskiego wulkanu Semeru dotarły na odległość 1.5 km.

Przysyłajcie mi zdjęcia z Waszych wulkanicznych wypraw na adres: krawczykbart@yahoo.com. Razem możemy stworzyć jakiś fajny materiał.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz