poniedziałek, 1 stycznia 2018

Pierwsza erupcja wulkaniczna w 2018 roku i zdjęcia wulkanu Rinjani, Lombok

Mamy pierwszą erupcję wulkaniczną w nowym 2018 roku. O godzinie 16.44 lokalnego czasu wybucha jeden z najaktywniejszych japońskich wulkanów czyli Sakurajima (Kiusiu, Japonia).

31 grudnia Tomek z traficantes.pl podesłał mi zdjęcia z wspinaczki na indonezyjski wulkan Rinjani z komentarzem: "Cześć, podsyłam kilka zdjęć z udanego ataku na Rinjani. Rzadko zdarza się widzieć 3 wulkany na jednym zdjęciu:-) Agung, widoczny na horyzoncie był tego dnia spokojny." Zamieszczam je tutaj - ładnie widoczny post-kalderowy stożek Barujari. W planach Tomka jest jeszcze zdobycie wulkanu Merapi na Jawie.

Kiedy w maju 2010 roku zakładałem tego bloga to nikt w rodzimej blogosferze nie pisał o wulkanach, które interesowały mnie już od dzieciństwa. To znaczy Grzegorz Gawlik realizował już swój wspaniały projekt zdobycia 100 wulkanów, ale jego obecna strona podróżnicza jeszcze nie istniała. W zasadzie byłem pewien że ten blog będzie niszowy i w gruncie rzeczy do tej pory taki jest. Chciałem w nim popularyzować wiedzę o wulkanach, informować, zaciekawiać, inspirować. Dzięki temu blogowi poznałem kilka wspaniałych osób, którzy podzielają moje zainteresowania. Chcąc jednak dalej popularyzować wulkany w Polsce i poza granicami naszego kraju pragnę zaapelować do moich Czytelników.

Przysyłajcie mi zdjęcia z Waszych wypraw wulkanicznych. Nieważne jakich. Turystycznych, wspinaczkowych, badawczo-naukowych, etc. Niech o wulkanach będzie trochę bardziej głośno. Niechaj rok 2018 stanie się rokiem fascynacji ziemskimi i kosmicznymi wulkanami. Najchętniej założyłbym ruch miłośników wulkanów w kontrze do ruchu płaskoziemców i antyszczepionkowców. :-) Żarty żartami, ale będzie mi niezmiernie miło gdy w mojej skrzynce pocztowej pojawią się Wasze fotografie różnorodnych wulkanów i miejsc aktywności wulkanicznej z krótkim komentarzem. Mogą to być zarówno Wasze przeszłe, jak i teraźniejsze wyprawy. Sam w 2018 roku planuję jakąś stricte-wulkaniczną wyprawę.

Mail do mnie: krawczykbart@yahoo.com

Zdjęcia Rinjani, Agung, Barujari - Michał Kowalski, traficantes.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz